10 februari startte het Chinese nieuwjaar. Nu hebben we niet echt een Chinese connectie,  maar wij grijpen dit moment graag aan om je alsnog het allerbeste voor 2024 te wensen. Volgens de Chinese astrologie is 2024 het jaar van de draak. De draak wordt geassocieerd met voorspoed en succes en staat symbool voor kracht en moed. Net als onze meisjes symbool staan voor kracht en moed. Nu maar hopen dat 2024 een voorspoedig en succesvol jaar wordt.

Het allerbelangrijkste

Nieuws uit Kenia is natuurlijk waar we het allemaal voor doen. Er valt een heleboel moois te vertellen. Helaas is er ook minder leuk nieuws.
Om met het minder leuke nieuws te beginnen: eind 2023 werd duidelijk dat Tracer en Jackline in 2024 niet naar school zouden terugkeren. Tracer en haar moeder zijn, als gevolg van gezondheidsproblemen, vermoedelijk teruggekeerd naar Tanzania, het geboorteland van moeder.
Jackline is zwanger geraakt en kan daardoor helaas niet meer naar school. De politie onderzoekt nu hoe het heeft kunnen gebeuren dat Jackline zwanger raakte terwijl ze naar school ging.
Verdrietig nieuws, maar wat ons betreft reden te meer ons te blijven inzetten.
Dus zijn er in plaats van Tracer en Jackline twee nieuwe meisjes gestart. En mede dankzij een mooie donatie eind vorig jaar konden er in totaal zelfs vier nieuwe meisjes starten. In onze volgende nieuwsbrief en via social media zullen we ze aan je voorstellen.
Alvast een sneak preview:

Lydia thuis met haar familie

En dan het goede nieuws

Gelukkig is er ook veel goed nieuws! Faith, Rachael, Elizabeth, Gladys (Silapei), Mariamu en Marisa zijn allemaal over naar het volgende schooljaar. Voor Mariamu en Marisa betekent dat zelfs dat ze dit jaar eindexamen gaan doen. Spannend!

Er zijn ook drie meisjes die met onze steun zijn gaan doorleren. Ook Grace, Margaret en Chelsea zijn over. Vooral van Chelsea is dat een enorme prestatie, aangezien er nog steeds druk op haar wordt uitgeoefend om te trouwen. Grace doet dit jaar examen voor haar diploma, Margaret start eerst met een stage.

Waar we ook héél blij mee zijn, is dat Hannah (die tegelijk met Chelsea slaagde voor de middelbare school) begonnen is aan een vervolgopleiding. Een vriendin van Veronica (maatschappelijk werker AJAM) was zo onder de indruk van Hannah haar verhaal en Veronica haar werk, dat ze heeft besloten Hannah te sponsoren. Hoe fantastisch is dat!

En kennen jullie de vier meisjes nog die in 2022 slaagden? Ook deze vier kanjers zijn gestart met een vervolgopleiding. Purity studeert agrarische wetenschap aan de universiteit (WAUW!). Hellen, Mercy en Gladys (Naisiae) zijn gestart op het Masai Technical Training Institute. We wensen ze veel succes en plezier.

Wij zijn supertrots op al deze hardwerkende meiden!

De plantenmarkt

In 2023 werd voor het 2e jaar op rij bij de Paaskerk in Baarn een plantenmarkt georganiseerd. Ze kozen deze keer Kamaria naar School als goed doel. Daar waren wij natuurlijk hartstikke blij mee. Van mei tot en met december werd er maar liefst
EUR 1.092,50 verdiend. Daar kan één meisje weer mooi een jaar van naar school. Een groot dank je wel aan de organisatie, de planten-donateurs én de planten-kopers. Het is bijna zeker dat er ook in 2024 weer een plantenmarkt komt. En ook al kiezen ze voor 2024 een ander doel, wij wensen de organisatie natuurlijk heel veel succes. Heb je een plant of stekje over of nodig en ben je in de buurt van Baarn, kijk dan vanaf mei vooral eens op de plantenmarkt bij de Paaskerk.

Giving Tuesday 2023

In onze vorige nieuwsbrief spraken we over het jaarlijks terugkerende Giving Tuesday. We maakten daar een prachtige giftshop voor die helemaal in het teken stond van Mariamu en haar dromen. Wat kon je allemaal kopen in onze giftshop? Alles wat Mariamu nodig heeft in haar examenjaar. Zo hadden we schoolboeken, schriften, huiswerkbegeleiding en lesgeld in de aanbieding, maar je kon ook een rugzak, vervoer of maandverband ‘kopen’. En dat werd ook gretig gedaan. In totaal haalden we op Giving Tuesday EUR 785,00. Een mooie stimulans voor Mariamu en namens haar dan ook een welgemeend “asante sana”.

Kinderen voor kinderen

We willen ook even de kinderen van de kindernevendienst van de Pauluskerk in Baarn in het zonnetje zetten! Al sinds 2020 sparen zij voor Kamaria naar School. Tot eind 2023 ontvingen wij elk jaar een leuk bedrag op onze rekening. Dat is toch wel het allermooiste, kinderen die zich inzetten, zodat andere kinderen naar school kunnen ❤️

Help je mee in 2024?

Ook in 2024 kunnen we het niet alleen. En het is echt zo: alle beetjes helpen!
Hoe je ons kunt helpen? Natuurlijk, donaties zijn altijd fijn. Uiteindelijk moet het lesgeld wel gewoon betaald worden. Maar niet iedereen heeft geld. En soms komt het even niet uit. Of heb je al gedoneerd en wil je nog iets meer doen. Of wil je gewoon iets doen. Vraag je je af wat je kunt doen? Hier wat ideetjes:

Stuur deze nieuwsbrief door naar familie, vrienden en kennissen. Wie weet is er wel iemand in jouw omgeving die ons wil steunen, zich voor ons wil inzetten, goede ideeën voor ons heeft of zelfs secretaris wil worden.

Actie

Wil jouw vereniging, club, school of werk zich inzetten voor een goed doel? Wijs ze eens op Kamaria naar school. We komen graag vertellen over onze meisjes en wat we voor ze doen.

Of organiseer zelf met jouw vereniging, club, school of werk iets voor het goede doel. En dan natuurlijk het liefst voor Kamaria naar school.

Sponsoring

Is jouw goede voornemen het lopen van een marathon, het wandelen van de 4-daagse of een andere sportieve uitdaging? Overweeg eens je te laten sponsoren voor een goed doel. En kies dan voor Kamaria naar school als goede doel.

Like en deel onze berichten op Facebook en Instagram. Zo helpen jullie ons bereik te vergroten. Daarmee worden acties als Giving Tuesday een nog groter succes.