Sponsor een meisje

Door het schoolgeld van een specifiek meisje op je te nemen
maak jij hét verschil in haar leven.

Wil jij een meisje sponsoren
en zo bouwen aan haar toekomst?

Voor € 1350,00 per jaar is een meisje verzekerd van onderwijs en levensonderhoud voor de komende vier jaar. Zo heeft zij de garantie dat ze haar school helemaal kan afmaken. En ze is zeker van haar veiligheid. Geen huwelijk, geen uitbuiting, maar zich ontwikkelen en leren op school!

We vragen je een meisje minimaal twee jaar te sponsoren. Zodat zij een vliegende start heeft en wij de tijd hebben om eventueel de rest van het schoolgeld te kunnen inzamelen.

Goed om te weten

De middelbare school duurt vier jaar. De meisjes verblijven op het internaat op het terrein van de school. Het eerste jaar is qua bedrag hoger, omdat ze dan ook allerlei zaken moeten aanschaffen. Denk aan een matras, beddengoed, handdoeken, een uniform etc.

€ 1350,00 per jaar is een gemiddeld bedrag. Totaal komen de kosten voor het 1e jaar op zo’n € 1450,00, en voor het 2e, 3e en 4e is het zo’n € 1315,00 per jaar.

Het schooljaar start in Kenia op 1 januari. Dat is ook de datum dat een meisje met het voortgezet onderwijs kan starten. Alleen in uitzonderlijke gevallen kan een leerling midden in het schooljaar instromen.

Je kan een meisje sponsoren als particulier, bedrijf, school of andere organisatie.

Als sponsor van een meisje houden we je op de hoogte van haar ontwikkelingen door middel van brieven en foto’s van het meisje. We zijn hiervoor afhankelijk van de inzet van AJAM. Vanwege haar privacy delen we verder alleen haar naam, leeftijd en regio met je.

Ja, ik wil een meisje sponsoren

Updates

Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om het sponsorschap verder te regelen.
I am doing well in school en work hard to be a doctor in the future. I will make sure I will change our village together with our family.
Margaret