Giving Tuesday

Wat is Giving Tuesday?

Giving Tuesday is de wereldwijde actiedag om goed te doen. Het is op de 1e dinsdag na Black Friday en Cyber Monday in 90+ landen. De volgende Giving Tuesday is op dinsdag 3 december 2024. Giving Tuesday markeert het begin van een traditionele periode die in het teken staat van geven. Het seizoen om te geven aan mensen en maatschappelijke organisaties die hulp hard nodig hebben.

www.givingtuesday.nl

2023: Giving Tuesday Giftshop voor Mariamu

Voor Giving Tuesday 2023 lieten we mensen kennismaken met Mariamu: Meet Mariamu. En daarop aansluitend zamelden we geld in voor het examenjaar van Mariamu op de middelbare school. Mensen konden een ‘cadeautje’ kopen in de Giftshop voor Mariamu en op die manier een gift geven. Het geld dat we ophaalden met de giftshop komt ten goede aan de schoolkosten van Mariamu. Vanwege de afstand en voor haar eigen veiligheid zit ze op een school met internaat. De schoolkosten zijn hier dan ook een optelsom van. De actie bracht € 875,50 op.

Schoolboeken klas 4

€ 100

2022: Geef

GEEF was ons thema van deze Giving Tuesday. Geef toekomst. Geef onderwijs. Geef veiligheid. Geef actie. Geef om meisjes zoals onze meiden. Tijdens deze dolle dagen waar de kortingen om je oren vliegen. Want onderwijs kent geen sale. En voor meisjes als de onze maakt onderwijs een wereld van verschil.

2021: Tikkie goed doen

In 2021 kon je meedoen met de actie ‘Tikkie goed doen’. Want wij geloven dat alle kleine beetjes helpen. Zoals Nelson Mandela heeft gezegd: “We can change the world and make it a better place. It’s in your hands to make a difference.” Door het betalen van een Tikkie aan Kamaria naar school deed jij een tikkie goed.

2020: Tikkie voor een Toekomst

In 2020 was Giving Tuesday op dinsdag 1 december. Met een knipoog naar Black Friday en Cyber Monday hadden we 5 Giving Tuesday Deals bedacht: 1 maand onderwijs, 1 maand in veiligheid, 1 maand onderdak, 1 maand in gezondheid of 1 maand voeding voor slechts €19,99. Met een Tikkie voor een Toekomst kon je mee helpen aan de toekomst van de meiden van Kamaria naar school. De actie bracht totaal € 807,32 op. Een heel mooi bedrag!

If you find it in your heart to care for somebody else, you will have succeeded.

Maya Angelou