In september 2016 ging ik met een missie naar Kenia en ging terug met een missie naar Nederland. Ervan overtuigd dat elke druppel helpt. Dat heeft een tijdje liggen rijpen en nu is het bijna zover: van project naar stichting Kamaria naar school. Als de oprichting bij de notaris afgerond is, kunnen we echt aan de slag. Maar ondertussen staan we niet stil, hoor.

Hannah

Vooruitlopend op het formaliseren van de stichting hebben we besloten alvast een derde meisje te steunen: Hannah. Het schooljaar begint in Kenia namelijk op 1 januari. Tussentijds instromen is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk. We wilden niet een jaar wachten en kozen er daarom voor nu al een meisje te helpen. Ook Hannah geven we de mogelijkheid om de middelbare school te gaan doen.

Hannah is 13 jaar en net klaar met de basisschool. Ze komt uit een polygaam gezin met 11 kinderen. Haar moeder is de tweede vrouw van haar vader, die twee jaar geleden overleden is. Het gezin leeft in extreme armoe. Hannah is het eerste kind uit het gezin dat naar de middelbare school gaat. Tot grote vreugde van haar moeder en Hannah zelf. Haar oom stond al klaar om haar uit te huwelijken. Naar school gaan is haar redding. Ik ben heel blij dat ze is toegelaten op dezelfde school als Grace. Zo kunnen ze steun aan elkaar hebben. Op naar een mooie toekomst!

Wie zijn wij?

Ik heb twee heel gemotiveerde mensen gevonden om samen met mij het bestuur te vormen. Ik stel ze graag aan je voor:

• Cristel Weber (penningmeester): zij ging ook als reporter naar Kenia, samen besloten we het voor Grace en Margaret mogelijk te maken hun middelbare school af te maken. Cristel werkt vanuit Tilburg met ons samen.
  • Margreet Kruijswijk Jansen (secretaris): zij was geraakt door mijn verhaal over Grace, zij besloot daarom dat de opbrengst van haar een 40-dagen kalender 2017 voor het schoolgeld van Grace en Margaret was. Margreet woont net als ik in Baarn.

Op naar een mooi en zinvol 2018, waarin we een verschil proberen te maken!