Op de foto: v.l.n.r. Naisoi, Hannah, Gladys, een klasgenoot, Mercy, Grace en Hellen. Margaret zit op een andere school.

Het nieuwe jaar is goed begonnen. Dat begon eigenlijk al vlak voor Kerst. Begin oktober wisten we dat er twee nieuwe meisjes konden starten in het nieuwe jaar. Na de actie Tientje voor een toekomst half oktober waren dat er drie. En in december konden we daar nog een meisje aan toevoegen! Mede dankzij twee grote donaties. De donateurs van stichting Helpende Handen kozen Kamaria naar school als goed doel. En medewerkers van Pieters Bouwtechniek Utrecht doneerden de waarde van hun kerstgeschenk aan onze stichting.

Foto’s uit Kenia

En als je dan de mail van father Shirima van onze lokale partner AJAM ontvangt met de namen, foto’s en achtergrondinformatie van de vier nieuwe meisjes, dan maakt mijn hart helemaal een sprongetje. Ik stel ze graag even aan je voor: Naisoi (14 jaar), Hellen (14 jaar), Mercy (13 jaar) en Gladys (14 jaar)

Elders op onze website staat meer informatie over alle zeven meisjes. Kijk hier maar.

Het schooljaar start in januari

Inmiddels zijn alle zeven meisjes op school gestart. De zusjes Grace en Margaret alweer in hun derde jaar. Hannah in het tweede. En voor Naisoi, Hellen, Mercy en Gladys was het extra spannend: voor het eerst naar de middelbare school. Gelukkig gaan ze naar dezelfde boarding school en hebben ze zo steun aan elkaar, en aan Grace en Hannah die daar al gewend zijn. En ze zijn die dag door hun moeders en social worker Veronicah van onze partner AJAM naar school gebracht.

Blij

Ze zijn heel blij om op school te zijn. De spullen die je ziet, moesten de meiden meenemen voor hun verblijf op de boarding school. Het schoolgeld bestaat dat ook uit onderwijs en levensonderhoud voor de komende vier jaar. Ze hebben er zin in!